BLOG DANIELA CHMIELEWSKIEGO

.

środa, 5 września 2018

Dlaczego Pan B. oszalał

UWAGA! UWAGA! PREMIERA! 





















Zapraszam do lektury komiksu pt. "Dlaczego Pan B. oszalał". Napisałem go w 2015 roku dla Bartka Glazy, który planował zrobić antologię komiksową o wrestlingu (7 nowelek, z jego rysunkami i scenariuszami innych autorów). Bartek skończył rysować w 2016, ale ostatecznie zdecydował się porzucić projekt i zajął się wspaniałym debiutem - Tylko spokojnie. Uważam, że to była dobra decyzja. 

Ale nasz komiks leżał i się kurzył. Pomyślałem, że w świetle samobójczej śmierci syna Leszka Millera i wypowiedzi jego znajomych, np. Piotra Majchrzaka: "Nie wiem czy Leszek miał depresję, ale pewnie jakaś jej forma była u niego. Spędzaliśmy mnóstwo czasu ze sobą i jestem w ogromnym szoku, nie mogę zrozumieć, że Leszek nie wziął telefonu, nie zadzwonił do mnie...", w świetle zdziwienia, jakie panuje po samobójczych śmierciach np. Chestera Benningtona, to warto się przyjrzeć temu, jak wyglądają ostatnie chwile człowieka targającego się na własne życie. 

Niestety historia Chrisa Benoita, która posłużyła za kanwę naszego komiksu, jest o wiele tragiczniejsza od wspomnianych śmierci, ale bazując na źródłach, starałem się uchwycić niuanse tego, jak to mogło wyglądać. Tytuł komiksu odnosi się oczywiście do wybitnego i przerażającego filmu Rainera Wernera Fassbindera - "Dlaczego Pan R. oszalał" -obowiązkowej pozycji dla każdego kinomana. Nie życzę miłej lektury, bo miła nie będzie.


Do przeczytania 

Brak komentarzy: