BLOG DANIELA CHMIELEWSKIEGO

.

piątek, 15 listopada 2013

Krótka forma komiksowa pt. "01010011 01101101 01101001 01110100 01101000" i wywiad


Krótko dziś, bo chcę przeczytać kilka stron Konającego zwierza Rotha, nim Greta się zbudzi.

Po pierwsze, WP.PL ma nową stronę o komiksach zamiast Komiksomanii. A tam nowy dział o nazwie K2 (Komiksowy kwestionariusz). I kto odpowiada w pierwszej kolejności? Ja. Taki prywatny dowcip zrobiłem, że na zdjęciu jestem łysy, ze zgolonymi włosami na czubku głowy, kiedy to na wcześniejszym zdjęciu towarzyszącym mi w niusach WP miałem bujną czuprynę (świętej pamięci). Ale niestety zdjęcie jest ucięte i nic nie widać. Dam więc tu. 


A wywiad do przeczytania 

Po drugie, z okazji bycia w spotlajcie przez pięć sekund, wrzucam do sieci w całej swojej okazałości komiks opublikowany w zamierzchłym październiku 2009 w magazynie Kolektyw. Tematem numeru było hasło "GRA". Dokonałem więc jedynego w swojej dorosłej karierze fanartowskiego pastiszu. Padło na Matrix. Ja rysowałem i pisałem, wspaniałe szarości są wykonane przez Bartosza Szymkiewicza (współautor Bug City, Hell Hotelu, a obecnie projektant, muzyk i posiadacz jednego z najbardziej pomysłowych adresów internetowych: szymkiewi.cz).

Jak wyglądał komiks w czerni i bieli można zobaczyć TU, ale NIE KLIKAJCIE, póki nie przeczytaliście całości, bo są spoilery).

Praca doczekała się kilku pozytywnych recenzji, ale i też padła ofiarą sądów kuriozalnych, jak ten: "Choć znakomicie zilustrowany to jednak nie można nazwać go w pełni komiksem, a to za sprawą tekstów, umieszczonych obok grafik, stanowiących raczej formę osobnej, wręcz alternatywnej narracji."

Inspiracją dla takiego rozdziału tekstu i rysunku nie był Koziołek Matołek, jak ktoś gdzieś też napisał, lecz wybitny komiks Devil tracks z serii Grendel Matta Wagnera


To było wielkie odkrycie, gdy kupiłem album Devil Tales w liceum, że dialogi nie muszą być w dymkach, że można o wiele ciekawiej grać dynamiką w sposób bardziej filmowy. W pełni wykorzystuję potencjał tego rozwiązania w Zapętleniu (przykładowa plansza jest TU). Bardzo polecam prace Wagnera (w Polsce opublikowano kilka jego komiksów o Batmanie), dokładnie dlaczego - odpowiadam w kwestionariuszu WP.

A teraz czas na 01010011 01101101 01101001 01110100 01101000.

Możecie przeczytać go  

Brak komentarzy: