BLOG DANIELA CHMIELEWSKIEGO

.

wtorek, 16 grudnia 2014

wzniecić. spłonąć - komiks dla małej kultury współczesnej

Zbliża się koniec roku i mam dla Was świąteczny prezent w postaci nowego, 31 stronicowego komiksu, będącego niejako uzupełnieniem Zapętlenia.

Jako, że czeka Was długa lektura, to nie będę nudził. O ile album w takiej postaci, w jakiej go wydałem, jest zamkniętą całością, to pytanie pozostawało otwarte - co zrobić z resztą materiału, jaki miał się zmieścić w oryginalnie zakładanym kształcie Zapętlenia.

Na ratunek przyszło nowe call for papers małej kultury współczesnej (gdzie publikowałem już komiksy Austalgia i Dochodząc do siebie). Temat brzmiał "Przemoc", więc postanowiłem upiec wszystkie pieczenie na jednym ogniu.

wzniecić. spłonąć składa się z archiwalnych materiałów Kowalni i z wywiadów przeprowadzonych uczestnikami dłużewskiego pleneru z 2008 roku. Pragnę podziękować za pomoc i zaangażowanie wszystkim, którzy wystąpili w komiksie - Grzegorzowi Kowalskiemu, Arturowi Żmijewskiemu, Karolowi Sienkiewiczowi, Jaśminie Wójcik, Ani Senkarze, Wojtkowi Tymickiemu, Adamowi Janischowi i Pawłowi Sysiakowi. Dziękuję też Ani Molskiej, która odpowiedziala na moje pytania, ale niestety już w dniu, gdy oddawałem komiks. I jak przy Zapętleniu, dziękuję przede wszystkim Oldze, która mnie wbrew rozsądkowi namówiła do tego, bym ten komiks zrobił.

Cały komiks do przeczytania

Brak komentarzy: